La serra de Marina.  Sant Martí de Montnegre

Font d'obtenció de les dades :   Joan Brio (Badalona)

Des de Sant Celoni per Vilardell i retorn per Can Poliva i Olzinelles.

Mapa (La serra de Marina.  Sant Martí de Montnegre)

ESPECIFICACIONS - La serra de Marina.  Sant Martí de Montnegre

Dificultat:      Baixa (mitja)

Desnivell del recorregut

Recorregut:      26,5 Km
Desnivell:      450 m.
Horari (aprox.):      2 h.
Zona:      Montnegre
Comarca:      Vallès Oriental

DESCRIPCIÓ - La serra de Marina.  Sant Martí de Montnegre

Itinerari per la vessant interior del Montnegre. Possiblement un dels millors itineraris per gaudir d'aquest massís.

Recorregut amb poc desnivell a superar, encara que a la pujada trobarem algunes rampes fortes, però, sempre per unes pistes excel·lents.

De tant en tant el bosc ens deixarà veure l'horitzó i podrem observar el Montseny a tocar i de baixada, a l'altre banda de la riera de Vallgorguina el Corredor.

Tot l'any és bona època per fer aquesta excursió, i per reseguir-la amb més precissió està disponible en track per gps.

ITINERARI - La serra de Marina.  Sant Martí de Montnegre

Km.

Alçada

Descripció
Total Parcial Mts.
0,00 0,00 120 Sant Celoni.- Sortida des del bucle de la carretera N-151 a l'entrada d'aquesta població a l'entroncament amb la carretera d'Olzinelles. Agafem la N-151 direcció a La Batlloria.
2,18 2,18 120 Trencant.- A la dreta de la carretera i al final d'una zona industrial, surt una pista ben senyalitzada a Sant Martí. Aquesta pista aviat travessa l'autopista.
3,10 0,92 140 Can Coll.- Entrada a aquesta urbanització, seguim per la pista de l'esquerra.
3,61 0,51 160 Sant Llorenç de Vilardell.- A l'esquerra hi trobem aquest veïnat. Seguir de front.
4,47 0,86 240 Trencant.- A la dreta surt una pista en direcció a una urbanització. Seguir de front (està senyalitzat).
5,00 0,53 280 Final pujada.- En un revolt acaba la pujada, la pista ara baixa suaument.
6,43 1,43 240 Can Riera.- Trencant a Can Riera, la pista travessa un torrent i comença a pujar.
10,80 4,37 510 Can Ginestar.- A l'esquerra del camí hi ha aquesta masia. Seguir la pista.
10,86 0,06 515 Coll de Can Ginestar.- Per la dreta del camí s'incorpora una pista que és la que agafarem a la tornada. A partir d'ara la pista baixa suaument.
11,58 0,72 500 SANT MARTÍ DE MONTNEGRE.- Explanada on hi ha un restaurant i sota seu a pocs metres l'ermita de Sant Martí. Si seguíssim la pista principal per on hem vingut ens portaria a Coll Benet des d'on podríem anar a Calella o a Tordera. Si seguíssim la pista que baixa a l'ermita ens portaria a La Batlloria per Fuirosos. Tornem enrera per la pista per on hem arribat.
12,30 0,72 515 Coll de Can Ginestar.- Trencant que ja hem vist a la pujada. Girar a l'esquerra. La pista a partir d'ara no és tant bona, però, no hi trobarem cap dificultat. Aquest tram fa uns successius tobogans amb alguna pujada forteta.
15,65 3,35 605 Final pujada.- Després de successius tobogans el camí comença a baixar. Pendent forta, però, sense dificultats.
16,63 4,33 480 Coll de Can Poliva.- Entroncament de camins després d'una forta baixada. A l'esquerra el camí a Cal Paraire. Seguim de front per la pista principal.
17,85 1,22 425 Plana de Mora.- Plana de conreus que sobte entre tant bosc. Ens permet veure el massís del Montnegre per primera vegada.
18,39 0,54 415 Can Mora.- Entrada a aquesta casa. Seguir el camí que voreja la casa per la dreta.
19,23 0,84 400 Bifurcació.- La pista es bifurca en dos, de front a Vallgorguina i a la dreta a Olzinelles (està senyalitzat). Baixada forta i plena de trencants secundaris. Seguir la pista evident. En trobar un trencant a l'esquerra que marca Olzinelles, cal no agafar-lo, ja que ens porta directament a la carretera a la sortida del poblet. Seguir, doncs, a la dreta i ben aviat trobarem les cases.
20,51 1,28 300 Olzinelles.- De cop arribem a aquest conjunt de cases presidit per la impressionat Ca l'Agustí. A l'entrada d'aquestes cases hi arriba la carretera asfaltada, cal seguir-la.
25,97 5,46 120 Autopista.- La Carretera travessa l'autopista per sota, a la sortida del pont cal girar a la dreta.
26,51 0,54 120 Sant Celoni.- arribem a la cruïlla des de on hem sortit.