Puigsacalm.  Puigsacalm

Font d'obtenció de les dades :   Joan Brio (Badalona)

Des de Vidrà per Siuret i Pla Traver i descens per Font Tornadissa i Sant Bartomeu de Convidasses.

Nota:  Totes aquestes dades són aproximades.

ESPECIFICACIONS - Puigsacalm.  Puigsacalm

Dificultat:      Mitjana Desnivell del recorregut
Recorregut:      24,6 Km
Desnivell:      700 m.
Horari (aprox.):      3 h.
Zona:      Puigsacalm
Comarca:      La Garrotxa

DESCRIPCIÓ - Puigsacalm.  Puigsacalm

Itinerari circular pels entorns de Vidrà, pujant al Puigsacalm pel poblet de Siuret i de tornada per Sant Bartomeu de Convidasses.

Trobarem boscos molt frondosos, extenses prades i arribarem al cim del Puigsacalm per camins força drets i en mal estat.

La baixada la farem per les prades fins a la font Tornadissa i d'allà a Sant Bartomeu i Vidrà per pista, primer en mal estat i més tard millor.

ITINERARI - Puigsacalm.  Puigsacalm

Km.

Alçada

Descripció
Total Parcial Mts.
0,00 0,00 990 Vidrà .- Just després de la Casa de la Vila hi trobem una plaça on deixar el vehicle. D'aquesta plaça i en direcció Nord-Est surt un carrer que passa just al costat d'un pavelló poliesportiu i que aviat es transforma en una pista encimentada que baixa cap a la vall.
1,10 1,10 920 Trencant a la dreta .- A la dreta s'hi entronca una pista que ve de la Riera de Sant Bartomeu. Més endavant trobarem un altre trencant a la dreta. Aquí acaba la baixada. Seguir sempre de front en direcció Nord.
1,90 0,80 960 Les Escanes .- Seguir la pista principal fent algunes llaçades i guanyant alçada per pendent constant però suau.
5,70 3,80 1154 Siuret .- Petit poblet entremig de prats. Poc abans d'arribar-hi podem veure la casa de El Moreu. Cal continuar per la pista que segueix per el darrera de l'església i que puja fent una evident llaçada.
7,00 1,30 1260 Trencant a l'esquerra .- A l'esquerra trencant a Collfred i Milany. Seguir de front cap al Coll de Siuret.
8,20 1,20 1290 Coll de Siuret .- Collada que separa la vall del Ges tributaria del Ter de la del Gurb clarament de la Garrotxa. Extenses prades. A l'esquerra surt una pista cap a Collfred. Continuar per la pista principal en direcció Sud-Est tot planejant. Més endavant comença a pujar suaument cap un petit altiplà.
9,30 1,10 1300 Coll de pla Traver .- De cop es veuen les prades que envolten aquesta gran casa. Continuar per la pista fins a la casa.
10,00 0,70 1270 Pla Traver .- Gran masia envoltada de prats. Just davant de la casa surt una pista en direcció Sud (no molt ben marcada i en mal estat). Aviat travessa un torrent i a pocs metres quant la pista agafa direcció Est surt a la dreta una pista poc visible entremig del prat en direcció Sud-Est que puja molt dret fins a un proper bosc. Seguir aquesta pista que en entrar al bosc es fa mes dolenta i malmesa, caldrà agafar la bicicleta a coll mes d'una vegada. Un cop dalt d'aquesta pujada la pista continua pujant fins a trobar la propera collada de Manter.
11,70 1,70 1330 Coll de Manter .- Aquest coll separa la vessant Nord amb força bosc, de la Sud amb extenses prades. Una tanca de filat per al bestiar separa les dues vessants. Continuar per el fil de la carena seguint el filat. Pujada per prat força costeruda.
12,50 0,80 1380 Indicador .- En un punt d'aquest filat es pot veure un indicador que senyala el camí a Font Tornadissa que caldrà agafar a la baixada. Seguir la carena, ara millor per la dreta del filat. Més endavant passarem una cleda que ens situarà de nou a l'esquerra del filat i seguint-lo ens portarà a un petit coll que dona a una profunda canal que baixa a Joanetes.
13,00 0,50 1440 Canal .- Un cop a aquesta canal seguir el camí que ens porta en pocs metres a la base del Puigsacalm. Els últims metres caldrà fer-los a peu (val la pena pujar la bicicleta per fer la baixada).
13,30 0,30 1515 PUISACALM .- Extens panorama cap a la serra de Santa Magdalena i a la Vall de Joanetes ara sota el cingle 900 metres mes avall. Si fa bon dia val la pena estar-s'hi una bona estona. La baixada la farem per el mateix camí fins a l'indicador.
14,50 1,20 1380 Indicador .- Un cop a aquest punt girar en direcció Est per una poc evident carena herbada, aviat girar a l'esquerra per unes prades força dretes que ens porta a la Font Tornadissa.
14,80 0,30 1320 Font Tornadissa .- Aquesta font està situada a l'entrada del bosc en una fageda idíl·lica. Continuar per un corriol evident.
15,00 0,20 1280 Pista .- Trobem una pista. Cal agafar-la cap a la dreta ara de baixada.
16,30 1,30 1130 Sant Bartomeu de Convidasses .- Masia i Ermita envoltades de prats. Seguir la pista que voreja l'ermita. A partir d'ara la pista millora el seu estat i baixa fins travessar el torrent.
19,00 2,70 1080 Pont .- Travessem el torrent i ens situem a la riba esquerra.
20,50 1,50 980 Cleda .- Entronquem una pista que ve de la dreta i trobem una cleda. Continuar de front.
21,20 0,70 920 Pont .- Travessem de nou el riu. Continuar fent algunes pujades fins travessar un torrent per un pont.
21,80 0,60 870 Pont .- Travessem aquest torrent i comencem la pujada.
23,50 1,70 920 Pista a Siuret .- Entroncament amb la pista per on em pujat. Girar a l'esquerra i continuar pujant.